Kimyasalların Sağlığımıza Verdiği Zararlar

erCiddi tehdit altındayız…Sağlığımızla oynanıyor…

Bir süredir adresini bu siteden aldığım cosmetics database yi incelemekteyim. İnceledikçe de dehşete düşüyorum. Türkiye pazarında olan bütün saç ürünleri ya sınırda ya da tehlikeli…Bunlara Dove, Elseve, Pantene, elidor dahil…Seba med sınırda mesela…Kaliteli bildiğimiz pahalı ürünler kerastese, alterna, john frieda hepsi de sınırda yada tehlikeli…Ürünün özelliği arttıkça içindeki kimyasallar da artıyor ve ne yazıkki sıfır zararlı ürünlerin hiçbiri türkiye pazarına girmiyor. Malum 3. dünya ülkesiyiz ya dünyanın kozmetik çöplüğü olduk haberiniz olsun. Saçımız neden dökülüyor diye merak etmeyin işte bundan…Benim çevremde ben dahil herkesin saçı dökülüyor, şampuanlar gözümüzü yakıyor, alerji yapıyor ve kanser vakaları artıyor neden ?…Çünkü Türk insanının hayatı çok ama çok ucuz…Bizde insandan bol ne var süreriz Avrupalının tuvalet bile temizlemediği ürünleri yüksek fiyattan türkiyeye köşeyi döneriz mantığı…Yazıktır bu ülkenin insanlarına…
Size ne önerebilirim ki kendim de kozmetik kullanan modern çalışan bir kadın olarak saçınızı yıkamayaın dişinizi fırçalamayın desem aslında daha sağlıklı olur….Ben kendi adıma mümkün olduğunca kozmetik tüketimimi azaltıp doğal ürün arayışına yöneleceğim…Birincil önlem olarak marketlerin kozmetik bölümlerinden uzak durun…Aldığınız ürünün içeriğine bakın SLS, ALS, Sles, Dimethicon, paraben, üre, benzoik asit, RENKLENDİRİCİLER CI 17200, CI 15510, CI 60730, CI 42053
DMDM HİDANTOİN
COCMIDE MEA
PARFÜM/KOKU
PROPİLEN GLİKOL
TETRASODYUM EDTA
COCAMIDOPROPYL BETAİN
SODYUM KLORÜR (Tuz)
bu maddelere dikkat edin…Edin diyorum ama tüm temizlik ürünlerinde, saç kremlerinde bunlar var…Bence forumdaki herkes ciddi bir ürün araştırmasına girip paylaşım içinde olmalıyız diye düşünüyorum.
alıntıdır

Leave a Reply

